marți, 22 octombrie 2013

Despre imprumut

Nu chezasui peste puterea ta; iar daca ai dat chezasie, fii cu grija ca va trebui sa platesti.
Inainte de a face oricefel de imprumut, este bine sa ceri sfatul celor care au trecut pragul unei experiente.Sau cel mai corect este sa apelezi la un avocat care, poate sa-ti lamureasca nepriceperea, neintelegerea sau necunoasterea legilor.
Nu te increde in explicatiile reduse ale operatorului, care aduce la cunostinta doar partea buna a lucrurilor care este de cele mai multe ori doar in folosul bancii nu si in al clientului.
Cred ca e un prim pas care trebuie facut inainte sa pui semnatura.
Mai bine citeste de zece ori, intreaba de o suta de ori si gandeste limpede si clar inainte de a lua orice hotarare cu privire la un imprumut.


O intrebare( care se pune avocatului) de mare importanta ar fi si aceasta.Ce oportunitate de aparare, sau ce solutii  am eu ca client, atunci cand ma aflu intr-o stare critica de a plati?
Posibil sa nu fie cazul dar daca totusi  se intampla, trebuie sa stiu sigur dinainte ce este de facut.
Apoi trebuie intrebat care este Tipul de interes ( dobanda) ea fiind de mai multe feluri in cazul ipotecar care ti se pune pe umeri.Cum spuneam sunt mai multe tipuri de dobanda si trebuie sa fi foarte bine informat cu privire la aceea care ti se aplica. Aici este nevoie de discernere si de luat hotararea la rece adica corecta. ( fara sa vezi doar casa, sau ma rog ceea ce se cumpara).
Socoteste cat costa casa sau bunul cumparat, apoi socoteste cat trebuie sa platesti peste si cumpaneste daca acel lucru merita sa fie platit cu suma rezultata.
Nu privi doar la ce face multimea ( toata lumea isi cumpara casa, hai si noi).
Concentraza-te asupra situatiei tale personale, mai asteapta, sau fa pasul, dupa caz.
Am vorbit despre cateva ganduri din experienta personala. Poate vreodata va vor fi utile si de ajutor!
Va doresc o zi minunata!

6 comentarii:

O femeie spunea...

cand am facut eu credit ipotecar(sa ma mut de la chirie la rata), am facut o simulare a ratei la bana, si apoi timp de 8-9 luni am pus suma respectiva deoparte. Decizie buna, de altfel, ca am avut banii astfel pt avans.


Recomandare pt cine a luat un credit ipotecar: dupa primele cateva luni cand e efortul financiar cu zugravit/mobilat etc. recomand sa faca periodic, o mica plata anticipata. Cu scaderea perioadei de rambursare e cel mai profitabil pt client. Cereti scadentar dupa plata anticipata, si comparati totalurile.

corina spunea...

arakelian,multumesc pentru coment si recomandare. E de ajutor sa cunoastem cat mai multe pareri.
Si noi am facut credit ipotecar iar acum aflam ca nu prea mai avem sanse de negociat.
Negocierea se face dealtfel inainte de a lua creditul. :)
O zi faina!

Amedeya spunea...

O idee simpla si posibila (fara sa ne afecteze bugetul) e aceea de a plati putin mai mult in fiecare luna (50-100 de lei). Banii se pot aduna in cont si de acolo se poate plati ultima rata de la sfirsitul anului cind avem si alte cheltuieli de facut.
Nu ar fi rau daca am ne-am face si o rezerva cu ceva banuti (echivalentul unei rate, sa zicem) sa fie acolo pentru neprevazut! :)

corina spunea...

Da e o idee buna.Si e bine sa fim prudenti atunci cand ne hazardam sa facem lucruri MARI. :))
O zi minunata!

elena marin-alexe spunea...

Am experienţă negativă cu ...împrumutul. Niciodată nu aş mai repeta..
O vorbă din bătrâni spune: Întinde-te cât îţi este plamuma.

corina spunea...

Elena... acum trecem si noi printr-o astfel de experienta , si ai dreptate multe inveti. :)
Nici eu nu as mai imprumuta nici macar 1 Euro de la banca. Asta e! :)