duminică, 7 martie 2010

De ziua Mamei 8 Martie



                  M-am tot gindit ce poezie ar fi potrivita dar si frumoasa,si sufleteasca sa o pot dedica tuturor mamelor in aceasta zi deosebita.Si.....am ales......sper sa o primiti cu placere.
                      
                                     Mama
                    
         In vaduri ape repezi curg si vuet dau in cale 
         Iar plopi in umedul amurg doinesc eterna jale.

         Pe malul apei se- mpletesc carari ce duc la moara
         Acolo mama te zaresc pe tine intr-o cascioara.

        Tu torci.pe vatra veche ard pocnind din vreme in vreme
        Trei vreascuri rupte dintr-un gard iar flacara lor geme.

        Clipeste apoi din cind in cind cu stingerea-n bataie ,
        Lumini cu umbre amestecind prin colturi de odaie.

        Cu tine doua fete stau si torc in rind cu tine
        Sunt inca mici  si tata n-au si George nu mai vine.
                  
        Un basm cu pajuri si cu zmei incepe acum o fata,
        Tu taci si asculti povestea ei si stai ingindurata.

        Scapi fusul jos nimic nu zici cind fusul se desfira.
        Te uiti la el si nu-l ridici si fetele se mira.

        Si firul tau se rupe des caci ginduri te framinta
        Spui soapte fara de-nteles si ochii  tai stau tinta

        O! nu! nu-i drept sa te-ndoiesti la geam tu sari deodata,
        Si afara  in noapte lung privesti ce vezi  intreaba  o fata.

        Nimic. mi s-a parut asa si jalea te rapune
        Si fie care vorba a ta e un plins de-ngropacine.

        Intr-un tirziu neridicind  de jos a ta privire,
        Eu simt ca voi muri-n curind caci nu-mi mai simt in fire.

        Mai stiu si eu la ce gindeam aveti si voi un frate
        Mi s-a parut c-aud la geam cu degetul cum bate.

        Dar n-a fost el... sa-l vad venind as mai trai o viata
        Dar simt ca voi muri-n curind si n-am sa-l vad in fata.

        Asa vrea poate Dumnezeu asa mi-e datul sortii
        Sa n-am eu pe baiatul meu la cap in ceasul mortii

        Afara-i vint si e-norat  si noaptea e tirzie,
        Copilele ti s-au culcat tu inima pustie.

        Stai tot la vatra-ncet plingind e dus si nu mai vine,
        Si vrei s-adormi cu mine-n gind, ca sa visezi de mine.
                                     Amin.   de George Cosbuc.


                                                                                
              
                    

2 comentarii:

disa spunea...

Corina, ai gasit o poezie foarte potivita si draga mie.
La multi ani!

corina spunea...

Disa asa ca e frumoasa si eu iti doresc o zi cu multe binecuvintari.La multi ani iti doresc si eu din suflet.